Vi skal vokse fornuftig og fortsatt være et selskap som tåler endringer i markedet. Vi har også fokus på å være en attraktiv arbeidsplass for våre flotte medarbeidere.

Fornøyde og kompetente medarbeidere er det viktigste fundamentet for å lykkes i vår bransje!

Det har vært av stor betydning at våre eiere og grunnleggere, brødrene Adolfsen, har satset kraftig via vårt morselskap Hospitality Invest i. Dette har påvirket Norlandia Hotel Group både finansielt og utviklingsmessig. Med styrket aksjekapital og solid likviditet har vi nå fått finansielle muskler til å utvikle konsernet ytterligere. 

Vekst

Norlandia Hotel Group er i vekst, og vi ser alltid etter nye muligheter for lønnsom ekspansjon. Målet vårt er å ekspandere med 1-2 hoteller per år.

Vi ser primært etter hoteller med minimum 80/100 rom eller mer, med sentral beliggenhet i skandinaviske byer, regionale tettsteder av en viss størrelse og ved større flyplasser.

Utvikling

Forretningsideen vår er i utgangspunktet leie og drift/management av hoteller. I tillegg vurderer vi gjerne muligheter for kjøp av hotelleiendommer som kan utvikles videre, både som ren eiendom og ved å overta drift og leieavtaler.

En av suksessfaktorene ved nye prosjekter er at vi har egne systemer for rekruttering av ledere og andre nøkkelmedarbeidere som har tro på egne ferdigheter og tør å ta på seg nye, spennende oppgaver.

Viseadministrerende Gisle Øygard er utviklingsansvarlig for Norlandia Hotel Group og kan nås på
gisle@norlandia.no  eller telefon +47 982 22 591

- Vi søker til en hver tid etter nye muligheter for lønnsom vekst!

 

Vi styrker våre produkter

Siden 2014 har vi hatt storstilt fokus på renovering og oppgradering av hotellproduktene våre. Vi ønsket å løfte hotellenes interiør og utrykk, for å heve den totale standarden og gjesteopplevelsen. En av Norges ledende interiørarkitekter, Metropolis Arkitektur og Design AS, har bistått på flere av våre prosjekter, og bidratt til spennende, spreke og
gjestevennlige resultater. Vi har store planer for ytterligere renovering og utbygging videre inn i 2016/2017.

Multibranding strategi

Vi opererer med en multibranding strategi. Fokuset vårt er først og fremst rettet mot hvert enkelt hotell. Vi er ikke avhengige av den strategiske geografiske dekningen som er typisk for hotellkjeder, men søker riktig brand ut fra hotellets egenart, gjestemiks, standard, beliggenhet og marked.

Vi drifter hoteller under sterke brands som Best Western, Thon Hotels, First Hotels og Nordic Choice Hotels, men har også egne brands som Ronneby Brunn og Strand Borgholm i Sverige.

Å jobbe med ulike hotellbrands gir oss bred erfaring, økt kunnskap og et viktig nettverk av samarbeidspartnere og leverandører.

Vår eierstruktur

Norlandia Hotel Group fungerer som et selvstendig konsern, men er 100% eid av investeringsselskapet Hospitality Invest AS, kontrollert av grunderene og våre eiere, Kristian og Roger Adolfsen.

Adolfsen Group

Adolfsen Group er betegnelsen på en gruppe selskaper hvor brødrene Kristian og Roger Adolfsen har betydelig eierskap. 
Både privat og gjennom Hospitality Invest har brødrene eierskap i en rekke selskaper innen ulike sektorer, herunder helse og omsorg, reiseliv, bemanningstjenester og eiendom. Det som startet med en hotellinvestering på Andøya har vokst til å bli en Nordisk gruppering med over seks milliarder i omsetning og over 14 000 ansatte.

Det som startet med en hotellinvestering på Andøya har vokst til å bli en Nordisk gruppering med over 6 milliarder i omsetning og over 14 000 ansatte!

 

Hospitality Invest AS

Hospitality Invest AS, er et privat holdingselskap med en diversifisert portefølje innen fire forretningsområder; omsorg, bemanning, eiendom og hotelldrift, derav også Norlandia Hotel Group AS. 

Hospitality Invest er kontrollert av brødrene Kristian og Roger Adolfsen. Selskapet har de siste årene ekspandert kraftig og forventes å ha en omsetning på rundt fem milliarder for 2015.